• Ondřej Balajka

EL CLÁSICO

Když nás oslovil náš dlouholetý klient Filip Větrovský s tím, že jeho společnost Premier Wines & Spirits plánuje vyvinout a prodávat svůj vlastní karibský rum, znělo to jako projekt s hodně vzdáleným horizontem. 

„Jedná se o spotřebitelský trend a společnost mu dlouhodobě věří,“ vysvětloval, odkud se nápad na vlastní rumový produkt zrodil. A protože Filipa jeho práce baví (a odráží se to i na jeho zarputilosti :)), celý projekt po několika cestách do karibské oblasti a testování chuťového profilu s master distillerem začal dostávat zřetelnější obrysy. 


Etikety: tradiční a autentické

V tu chvíli jsme do hry vstoupili my. Náš cíl byl jasný: vyvinout etikety a navrhnout klíčový vizuál. Nejprve bylo nutné vytvořit packaging pro dva produkty (Elixír a XO) v sedmičkových lahvích. Naším cílem přitom bylo do podoby etiket promítnout nejen karibskou kulturu a tradičnost výroby, ale i pravou rumovou nespoutanost. Konceptů jsme navrhli hned několik, tak aby si klient mohl vybrat ten, který mu nejlépe sedne. 

V tu chvíli se ke slovu dostali také naši kolegové ilustrátoři. Ti dostali zdánlivě jednoduchý úkol: vytvořit autentickou ilustraci starého, životem ostříleného pána, který si naplno dokáže vychutnat kvalitní rum, tedy pravého „maestra ronero“. 


Zatímco ji během průběžných konzultací s klientem ladili, my sami jsme se pustili do designu etiket. Postarat jsme se museli jak o vymodelování 3D lahve pro prezentaci a natipování prvních barevných kodů, tak o konzultace s produkčními a tiskárnami o možnostech výroby, výběr kovových ražeb a tak dále.


Vzorování, testování… a zase vzorování

Konečně jsme měli vše potřebné pohromadě. Design etiket dostal jasný rámec, ilustrace pasovaly do etikety samotné, věděli jsme, na jaký materiál budeme tisknout… a tak jsme dokončili simulace, nasdíleli je klientovi a hurá do odsouhlasovacího kolečka!

Zcela hotovo jsme ale ještě neměli. Chyběla nám „drobnost“ – a to doladění barevnosti etiket a použití ražeb. Klient totiž požadoval, aby byl produkt vidět na backbaru nebo retailu i ve zhoršených světelných podmínkách, což trochu komplikovalo použití vysoce odrazivých ražeb na samotném názvu produktu.

Následoval zdánlivě nekonečný kolotoč: vzorování, testování, spousta telefonátů s produkcí a nákupem, opět vzorování… Nakonec nás „zachránila“ unikátní černá ražba – a my se tak konečně mohli pustit do vzorování. El Clásicu jsme přiřadili dvě výrazné a zajímavé barvy: lososovou pro Elixír a sytě žlutou pro XO. Obě barvy krásně svítí jak na regálu, tak na backbaru v přítmí.


Závěrečné úpravy

Vyvzorováno, otestováno – a jdeme do produkce! Má práce coby hlavního designéra ale v tuto chvíli ještě ani zdaleka nekončí. Dozoruju přímo u tisku, hlídám barevné odchylky, upravuju technologické problémy… dělám zkrátka vše pro to, aby etiketa byla dokonalá. 

Jeden příklad za všechny? V průběhu tisku jsme museli drobně nasílit jemný text, který sice na simulacích vypadal výborně, ale technologie jej nebyla schopna vytisknout. I to patří k servisu, který našim klientům nabízíme.


Úspěšná značka

Nutno dodat, že rum El Clásico sklízí jeden úspěch za druhým. Vynikající chuťový profil těchto unikátních produktů si rychle našel své spotřebitele a doslova vystřelil mezi top produkty v České republice. Jsme rádi, že jsme se na tom mohli alespoň částečně podílet :) 

photo: Robin Nevřala

72 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

GOLD COCK