top of page

Hořká cesta za vítězstvím v Popai Czech 2023 - ABSOLUTNÍ VÍTĚZ

Všechno začalo projektem "Brand Story Telling", který jsme pro značku Radegast vypracovali a skončilo Absolutním vítězstvím v Popai CE pro rok 2023. Článek o tomto projektu jsem vám již ukázali, ale pojďte se podívat do zákulisí co se za takovým dílem schovává....


Výběrové řízení

Na tento projekt byl ze strany klienta vypsáno výběrové řízení, které mělo za úkol dodat originální návrh a zpracování unikátního regálového čela, které mělo nést atributy značky a zprostředkovat spotřebiteli nezapomenutelný zážitek na prodejní ploše.

Představa o naši cestě byla hned od prvních kroků zcela jasná. Přinést na prodejní plochu kus samotné přírody přímo z Beskyd. Z této cesty jsme nehodlali uhnout ani o krok a striktně se jí drželi. Zpracovali jsme tedy první sérii přístupů pro interní rozhodování, vypracovány byly celkem tři přístupy, které do jisté míry byly zkombinovány do jedné vize, kterou jsme zpracovali a předali klientovi. Výběr naši cesty nebyl jednoduchý vzhledem k produkčním, ale i cenovým limitům. Produkčně zpracovat opravdovou přírodu z Beskyd není rozhodně levné, ale náš přístup do výběrového řízení byl jasný, buď to vytvoříme něco, z čeho budou spotřebitelé opravdu "paf" nebo jej nevyhrajeme.

Interaktivita

Součástí požadavků klienta byla i interaktivita spotřebitele s regálem a zaujmouti kolemjdoucího. Tuto část jsme vyřešili třemi prvky. První byl bouřkový mrak ve vrchní části čela, dalším opravdu funkční jezírko, které zároveň slouží i jako přirozené chlazení plechovek, které jsou zde umístěny a poslední zážitkový prvkem dřevěná kláda se sekyrou, kterou samotným zvednutím rozehřmíte a rozblikáte již zmíněný bouřkový mrak.

Zvolené materiály

Vzhledem k nastolené cestě byla volba materiálů naprosto klíčová. První schůzka s produkčním týmem tedy byla hlavně o nastavení očekávání mě jako hlavního designéra a přímé konforntaci s produkčními limity. Mé zadání bylo v samé podstatě velice jednoduché. Nechci používat žádné "náhražky", žádné kartonové atrapy, žádné ulehčení naši zvolené cesty, nebo umetení cesty v produkční línii. Několikrát jsem tuhle mou myšlenku svým kolegům zopakoval tak, aby se všem řádně zaryla pod kůži, protože tato vize je zásadní k našemu úspěchu. Kameny jsem chtěl mít opravdu realistické, obrovský výzva byl samotný mrak a pochopitelně spodní kláda. Kameny patinéři zvládli bravůrně po několika úpravách jsme byli přesně tam, kde jsem vzhled chtěl mít. Mrak produkční tým vyřešil na jedničku, pomocí speciální vaty a stoboskopového světla jsme vyrobili opravdu živý mrak.

No a pro kládu jsme poslali lidi, aby po domluvě s majitelem lesa přivezli opravdový kus dřeva přímo z Beskyd. Jak jsem řekl, žádné náhražky!

Tvorba modelu

Teď se pustili do práce hlavně kolegové z produkce. Kontruktéři, patinéři, modeláři, 3D tiskaři a další profese, které se na díle podíleli. Předal jsem jim 3D modely sochy, kamenů a základní parametry regálového čela a nechal je pracovat.

Tady bylo mým úkolem striktně pohlídat mou myšlenku o zpracování a vtisknout celému dílu tu samotnou autentičnost o kterou jsem tak moc stál.


Základní prvky regálového čela byly v podstatě splněny, co se mi ale nelíbilo bylo zpracování spodních kamenů, kterým chyběla realističnost, působily dost uměle a nevěrohodně. Tohle byla nyní klíčová část, které jsme museli věnovat největší pozornost. Kolegové patinéři dostali tedy mé komentáře a pustili se do úprav. Potřeboval jsem přidat více uvěřitelnosti ve smyslu lesklých a matných ploch, které evokují mokrý a suchý kámen, přidat více prasklin a výrazných puklin v kameni, které můžeme vidět v samotné přírodě, dotónovat vše pomocí tmavé a světlé barvy, které nám zde zastupují optický klam a samotné vnímání reálných kamenů.


Takhle to šlo několikrát za sebou a nakonec bylo hotovo. Spokojenost!

Setkání s klientem

Poslední fáze byla představení dílo klientovi. Našim obrovským úspěchem bylo, že se nám podařilo vyrobit v podstatě lepší realitu, než bylo navrženo ve 3D. Tato skutečnost je opravdu vyjímkou. Většinou se ubírá na kvalitě materiálů, hledají se dramatické úspory a to se vše odráží na kvalitě výrobku.

Klient v této oblasti byl nadmíru tolerantní a nechal použité materiály tak, jak byly zamýšleny, za což patří klientovi obrovský dík! Bez tohoto benefitu by tohle dílo nemohlo vzniknout, to je třeba si uvědomit.


Po zapracování drobných komentářů ze strany klienta jsme měli hotovo. Několika měsíční práce byla u konce a nás nyní čekalo vyrobit zbylé 4 kusy naprosto totožné.


Popai 2023

Celé tohle úsilí bylo zakončeno Absolutním vítězstvím POPAI CE pro rok 2023.

Děkuji všem, kteří se na projektu podíleli, věnovali mu své úsilí a energii, tohle ocenění patří nám všem.


6 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page