Nedávno jsme psali o tom, jak vznikal design láhví prémiového rumu The Pearl of Mauritius. Návrhem etiket ale naše práce neskončila. Klient Filip Větrovský, MARKETING DIRECTOR | PREMIER WINES & SPIRITS, S.R.O. si pro nás totiž připravil novou výzvu. Měli jsme navrhnout originální dárkovou krabici, která nechá perlu oceánu vyniknout. Podívejte se, jak se to povedlo.
Majestátnost a síla
Projektu se ujal přímo náš Chief Designer Ondřej Balajka. Ten se rozhodl vytvořit designovou „pecku“, která zákazníky udeří do očí na první pohled. Tak vznikla impozantní krabice s čistými tvary, která zdůrazňuje majestátnost produktu a nechává ho na regálu vyniknout. Balení je výrazné, pevné a odolné – přesně jako skály, které lemují exotický Mauricius.
Tvar a funkčnost
Naše první návrhy se držely dost při zemi – krabice původně měla tvar kvádru. Klient nám ale umožnil se kreativně trochu vyřádit. A tak jsme z fádního boxu udělali kónické balení, které s trochou fantazie připomíná sopku, dominanty ostrova Mauricius. Láhev v krabici také lépe drží, protože jí zkosený tvar poskytuje oporu.
Pořádně jsme se zapotili i při návrhu skládání a zamykání krabice. Původní návrh totiž vyžadoval složité balení lahví ve skladu – a to se muselo změnit.
Vyřešili jsme to šalamounsky. Přišli jsme s originálním řešením, které sice bylo náročnější na výrobu (krabice byla poměrně velká), ale jeho balení zabralo jen pár vteřin. Krabice přijede do skladu rozložená na plocho do tvaru „nudle“, na kterou se lahev jednoduše postaví a snadno obalí z obou stran (viz galerie níže). Pevně věříme, že to lidé při manipulaci s krabicí ocení a náš inovativní přístup splnil očekávání.
Dokonalost do posledního detailu
Krabice byla sama o sobě produkčně docela náročná, a tím pádem i dražší. Snažili jsme se proto výrobní proces zefektivnit, abychom cenu snížili.
Původně měla být celá vnitřní plocha zdobená oranžovou ražbou, což bylo technologicky nesmírně náročně a drahé. Proto jsme nakonec společně s tiskaři zvolili jako alternativu UV lak, který přinesl požadovaný výsledek – a levněji.
Chtělo to trochu testování, variant patternů i laků jsme zkoušeli několik. Na závěr jsme nechali vytisknout vzorky a přímo u stroje dali klientovi vybrat z několika provedení. Myslíme, že výsledek dopadl na jedničku – posuďte sami. Vytvořený vzor pěkně doplňuje vnitřní prostor krabice a oranžová plocha stylově dotváří celkový vzhled balení.
Hodnocení klienta Filipa Větrovského
Jsem rád, že se podařilo vyvinout něco unikátního, co má šanci na trhu vystoupit z řady. Z pohledu ceny je to sice nákladnější a procesně nám to zabralo více času, ale chtěli jsme podpořit ultra prémiový produkt a ten si zaslouží unikátní prémiový box, což se z mého pohledu povedlo a těším se na další realizace.
Commentaires