Známá trojka od Liqvére vypadá líp, než kdy dřív. A je skoro k nepoznání

Je libo tuzemák, zelenou, nebo snad griotku? Patříte-li mezi fandy téhle „svaté trojice“, měli byste nyní zbystřit. Právě trojka blatenských specialit z dílny Premier Wines se totiž nedávno dočkala zbrusu nového vzhledu. Ten pro Premier Wines navrhlo designové studio Ondřej Balajka.

Ruku na srdce: navrhovat lahve a etikety pro ty nejdražší a nejvzácnější značky alkoholu zvládne leckdo. Ovšem vytvořit originální, prémiový vzhled pro něco tak zdánlivě obyčejného, jako je tuzemák, griotka nebo zelená? To už chce skutečný kumšt.

Když nás proto z Premier Wines oslovili se žádostí o redesign jejich řady Liqvére, věděli jsme, že stojíme před velkým úkolem. Nejenže se jedná o zdánlivě „obyčejné“, levné druhy alkoholu, navíc jde o lahve, které obvykle bývají před zraky návštěvníka baru skryty – tak, aby nezabíraly místo dražším značkám. Zaujmout proto musí hlavně samotného barmana, aby během přípravy drinků sáhl právě po nich.

Jenže není griotka jako griotka, stejně jako není tuzemák jako tuzemák – a zatímco po některých jiných značkách vás bude akorát tak bolet hlava, s Liqvére nic takového nehrozí. Naopak: tahle značka ve světě alkoholu znamená skutečnou přírodní kvalitu a poctivé české ingredience. A my jsme chtěli, aby to díky redesignu bylo jasné už na první pohled.


Granulované sklo a ruční ilustrace


Na nové podobě produktů z řady Liqvére jsme pracovali skoro rok. Nejprve jsme pro ně společně s Filipem Větrovským z Premier Wines vybrali nové lahve z granulovaného skla. Ty jsou elegantní a zároveň se jasně odlišují od běžných lahví, které barmani během své práce vídají.

Poté jsme se pustili do samotných etiket. Postupně jsme pracovali s 15 různými vývojovými verzemi, z nichž nakonec zvítězila ta, která nejlépe vyjadřuje charakter značky Liqvére: už na první pohled totiž jasně odkazuje jak na typickou chuť jednotlivých produktů, tak na přírodní a poctivé postupy, díky kterým griotka, zelená a tuzemák od Premier Wines vznikají.

Přírodní, rukodělný vzhled etiket jsme ještě podtrhli vlastními, originálními ilustracemi. Griotka, zelená a tuzemák jsou tak na první pohled jasně rozeznatelné, působí prémiově a zároveň se zřetelně odlišují od svých konkurentů od jiných značek.


Výsledek předčil očekávání


Ani s vyladěnými návrhy jednotlivých etiket jsme ale ještě ani zdaleka neměli hotovo. Čekal nás poslední, zdánlivě jednoduchý, úkol: totiž vybrat materiál, ze kterého etikety vyrobíme.


Naší volbou číslo jedna byl přírodní, vroubkovaný materiál. Ten si ovšem příliš nerozuměl s jemně vroubkovaným sklem nových lahví, a nakonec jsme tak museli sáhnout po tenčím, elastičtějším materiálu.


Výsledek ovšem dalece předčil veškerá očekávání. Díky novému vzhledu řady Liqvére je už na první pohled jasně patrné to, co zákazník pochopí hned, jakmile ochutná. Tohle jsou kvalitní a přírodní lihoviny, které zkrátka vypadají a chutnají skvěle – zvenku i zevnitř :-)


64 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše