aneb nezalekneme se ani putování po přírodě
Už je to nějaký pátek, kdy jsme se značkou Radegast uzavřeli spolupráci. Od té doby se pro nás stala takhle značka srdeční záležitostí a jsem opravdu nadšený, že mohu právě Radegast považovat za svého dlouhodobého klienta.
Pro Radegast jsme měli možnost tvořit už spoustu designových prací, od tvorby packagingu přes klíčové vizuály až po vývoj POS materiálů, ale nejen to, s našimi designy se můžete setkat i v nákupních centrech a obchodech, kde Radegastu pomáháme s vystavením produktu v místě prodeje.
Velkou výzvou nejen pro mě, ale i pro členy mého týmu, bylo zapojení do projektu Boj proti suchu. Poprvé jsme přiložili ruku k dílu asi před rokem, kdy jsme tvořili speciální pozvánky pro novináře na tiskovou konferenci v rámci spuštění oficiálně 1. reklamního spotu spojeného se suchem.
Od té doby jsme se mohli do projektu zapojit opakovaně v různých úkolech. Jeden z nich mě i mým kolegům však zůstane na paměti ještě pěkně dlouho.
Putování za suchobijci
Vydali jsme se po stopách takzvaných suchobijců – lidí, kteří se aktivně věnují problematice nedostatku vody. Nahlédli jsme do jejich životů, na jejich práci a přínos pro přírodu a vše zvěčnili na profesionálních fotografiích.
Během tohoto putování jsme autem procestovali 10 různých lokací v České republice a poznali celou řadu nových a zajímavých lidí. Jako designér, který ke své práci denně potřebuje elektroniku a všechny ty ostatní “vymoženosti”, se s jejich životy asi nedokážu úplně ztotožnit. To ale nemění nic na tom, že neuvěřitelně obdivuji, co dělají pro přírodu i pro nás ostatní, a jak svým stylem života jdou proti proudu dnešní uspěchané doby.
Dovolím si mluvit za celý tým, když řeknu, že v nás tohle putování po opuštěných lesích a loukách, které trvalo zhruba 1,5 měsíce, zanechalo opravdu silné emoce. Ať už to budou vzpomínky na výše zmíněné suchobijce, nebo na netradiční pracovní podmínky v podobě promočených bot a hejna komárů, které si užil především Robin jako hlavní fotograf.
Tahle cesta za poznáním měla jasný cíl – informovat a představit příběhy lidí, kteří se vydali do boje proti suchu. Mimo jiné chtěl Radegast vyzvat ostatní k tomu, aby byli vůči našemu přírodnímu bohatství více ohleduplní. Naše fotografie tak doplnily příběhy suchobijců a rozhovory s nimi, které Radegast vydával v tisku průběhem celého léta.
To však není jediné, co Radegast v rámci Boji proti suchu dělá. Značce se úspěšné daří na celé problematice dál pracovat a dostávat jí do povědomí široké veřejnosti. Lidé z Radegastu však nehlásají jen nějaká pravidla, naopak se do boje sami hrdě pouštějí.
Za posledních 10 let snížili spotřebu vody na výrobu piva o 40 %, díky čemuž dostali značku na špičku světových pivovarů ve snižování spotřeby vody. Za posledních 5 let se Radegast podílí na boji i finančně. Do řešení problémů se suchem přispěl částkou ve výši 2 189 000 Kč. A to už je opravdu úctyhodný počin. Osobně myslím, že si za odvedenou práci Radegast zaslouží obrovský respekt!
A i tohle je jeden z důvodů, proč si každé spolupráce se značkou Radegast opravdu vážíme. Bohudík!
photo: Robin Nevřala
Comments