top of page

Dárkový box pro Pilsner Urquell

Z málokterého telefonátu jsem měl takovou radost, jako když mi na jaře zavolala Bára Lešníková | Global Brand Manager Pilsner Urquell ve společnosti Asahi Europe & International. Přišla totiž se skvělým projektem – s nápadem vytvořit dárkový box pro zbrusu novou a ekologickou láhev Pilsner Urquell.

Zakladatel kategorie plzeňského piva nedávno upravil ikonický vzhled svých pivních lahví. Značka ve spolupráci s londýnským designovým studiem Purple Creative upravila vzhled samotné lahve a místo aluminiové fólie a plastových nálepek začala používat ekologické papírové etikety. Kromě toho, že je nový design lahví udržitelný, posiluje i prémiové vnímání značky – konkrétně přidáním reliéfních detailů na sklo, bohatým výběrem ikonografie značky na etiketách a ikonickou Jubilejní branou vyraženou na uzávěru.

Aby se o novinkách dozvědělo co nejvíc lidí, dostal jsem zajímavý úkol – navrhnout pro nový vzhled lahve speciální dárkový box, který bude Pilsner Urquell posílat především žurnalistům, zákazníkům, distributorům či influencerům.


Udržitelné pivo

Značka Pilsner Urquell se dlouhodobě zavazuje ke spoluvytváření udržitelnější budoucnosti – a již nyní realizuje řadu ekologických iniciativ. Znovu například využívá použité zrno, minimalizuje spotřebu vody a investuje do udržitelných řešení, tak aby zajistila, že její proces vaření piva je z 97 % bezodpadový. Vytváření ekologických obalů je proto jednou z klíčových součástí trvalé strategie udržitelnosti Pilsner Urquell.

„Na všech našich lahvích končíme s alobalem a plastem. Pro naše zákazníky se to může zdát jako drobná změna na lahvi, ale přínos tohoto rozhodnutí pro životní prostředí je obrovský,“ prohlásil například Václav Berka, emeritní vrchní sládek Prazdroje.


Ekologický dárkový box

K návrhu dárkové krabice jsem proto přistoupil ve stejném duchu – s cílem vytvořit designovou, a přitom ekologickou krabici z udržitelných materiálů. Za hlavní materiál jsme s produkcí zvolili přírodní kraftový karton a nechali ho potisknout ekologickými inkousty. Ty mají na životní prostředí jen minimální dopad a snadno se odbourávají.

Nezapomněl jsem ale ani na design. Vsadil jsem na tradiční zelenou barvu, která je s plzeňským pivovarem neodmyslitelně spojená, a navrhl jsem i drobný (ale věřím, že milý) detail – totiž zelenou zapečetěnou obálku se vzkazem, kterou obdarovaní najdou na spodní straně víka krabice. Finální úpravy krabice provedlo studio Purple Creative – a krabice mohla jít do výroby.


Změnil se obal, pivo zůstává stejné

A co všechno vlastně dárkový box obsahuje? Kromě lahve piva v něm obdarovaní najdou i typický plzeňský „krýgl“ a (protože recyklace není nikdy dost) i zužitkovanou spodní část staré, už nepoužívané pivní lahve. Té se pivovar rozhodl dát druhý život, a místo aby ji vyhodil, vytvořil z ní zajímavou designovou sklenici – jak na pití, tak třeba na květiny.

Výsledkem je 100% ekologická dárková krabice, která působí moderně a zároveň se hlásí k silnému dědictví Pislner Urquell. Každý, kdo dárkovou krabici dostane a vychutná si první doušek piva, okamžitě zjistí, že i když se obal změnil, pivo chutná stále stejně. Naprosto výtečně!


459 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page