• Ondřej Balajka

GOLD COCK

Aktualizace: kvě 16

MORAVSKÁ WHISKY S RODOKMENEM


Klient RUDOLF JELÍNEK, ryze český výrobce alkoholu, sídlící ve Vizovicích s dlouholetou tradicí a skvělým portfoliem, se kterým spolupracujeme řadu let, začal přemýšlet nad redesignem celé značky, chopili jsme se této výzvy a připravili celkovou studii, která obsahovala, redesign loga, packaging a klíčový vizuál.

Klient nám dal v první fázi poměrně volnou ruku, očekával že přijdeme s vlastním řešením, které ho zaujme na tolik, že se do projektu společně pustíme a to pevně věřím, že se povedlo. Následovaly feedbacky, které nás společnou cestou dovedly až k současnému stavu.


S redesignem loga jsme přišli iniciativně v našem studiu. Při studii nad redesignem packagingu nás myšlenky k tomu zkrátka dovedly, že by si značka zasloužila trochu zjednodušit a dodat na prémiovosti, svěžesti a modernosti. Klient v té době řešil potřebu nové lahve, a tak náš návrh přišel právě včas a došlo tak ke změně celkové vizuální identitiy této jedinečné české whisky značky Gold Cock.

Předložili jsme tedy klientovi cca 8 různých cest, z kterých tato byla jasným vítězem. Pak jsme s ilustrátory upravil samotného kohouta, který má být dominantou značky, kde původní provedení bylo až příliš složité a při některých technologických výrobních postupech bylo neřešitelné jej vyrobit. Proto jsem jej opět zjednodušili, udělali jej více hrdého a dominantního. Zachovali jsme znázornění pomocí obilných klasů, které vyjadřují soudržnost s krajem Haná a také znázornění přírodního produktu.

ETIKETY

Zadání bylo držet linku jednoduchosti, až moc dramaticky se neodchýlit od stávajícího designu, abychom nemátli spotřebitele.

"Nová etiketa skvěle odráží duch whisky Gold Cock a náš vztah k této značce. Jedná se o jedinečnou whisky, která vzniká ve spolupráci s českými dodavateli. Věříme v tradiční hodnoty a v to, že kvalitní obal a etiketa má podtrhnout charakter produktu a nikoli ho „přečnívat“. Etiketa je tedy poměrně jednoduchá, prim hraje přírodní materiál, střízlivá barevnost a jednoduchý text. S efektů jsme využili zlatou ražbu a emboss, což dodává etiketě plasticitu a zdůrazňuje přírodní strukturu materiálu. Dominantní zůstává kohout a název GOLD COCK, i když jeho podoba je designově čistší. Irena Konečná - senior brand manager."

O kolik nových etiket se jednalo?

V tuto chvíli jsme klientovi připravili etikety pro produkty Peated, Blended, 10, 12 a 20 let stařenou whisky a limitku.


Co měl design vyjadřovat/komunikovat?

Vyjadřovat měl především to, že uvnitř spotřebitel najde opravdu kvalitní český produkt, který patří v rámci své kategorie mezi vysoce ceněné produkty.

V čem se měly etikety jednotlivých produktů v rámci řady lišit? Jaké jsou naopak jednotící prvky?

Jednotící linkou je samotné umístění etikety a hlavního loga na ploše s tím, že hlavní logo je neměnné. Naopak rozlišující prvky jsou pak elementy označující daný produkt s tím, že produkty Peated, Blended, 10 a 20 let stařené whisky patří do základní řady, tedy zde využíváme větší plochu etikety jako přírodní materiál, doplněný jen drobnou zlatoražbou. Limitka je naopak v reverzním provedení, tedy větší plocha je potištěna, aby spotřebitel na první pohled jasně rozpoznal o jaký produkt se jedná.

Co bylo nejsložitější a proč ze zadání splnit?

Z naši strany asi nesložitější bylo uchopit celé portfolio, najít v něm právě souvislosti, které spotřebiteli budou jasně ukazovat, že jde o značku Gold Cock, ale na druhou stranu bude jednoduše rozlišitelná jakákoliv varianta od základního portfolia až po svět limitek, ve kterém tato značka opravdu dominuje.

Jak jsme se úkolem vypořádali?

“S Ondrou Balajkou jsme k projektu přistoupili po několika letech spolupráce, takže jsme už nějakou vzájemnou zkušenost měli. Prvotní impulz ke změně packagingu whisky Gold Cock byl poměrně prozaický – dodavatel nám nemohl zaručit dodávky stávajících lahví. Po diskuzi s Ondrou jsme však nakonec dospěli k názoru, že je čas posunout značku dál a přistoupit ke kompletnímu redesignu.

Ondra pak přišel s prvním návrhem a ideou, která se nám hned zalíbila a pustili jsme se do práce. A musím říct, že už prvotní ohlasy zákazníků (ještě než byl výrobek v novém designu uveden na trh) velmi pozitivní. Celkově spolupráci hodnotím dobře – byla to cesta diskuze a týmové práce.” Irena Konečná - senior brand manager.

Jak dlouho vývoj nových etiket trval?

Celý projekt začal na jaře roku 2020 a nyní dokončujeme tisková data na dárkové balení pro lahve, ostatní máme hotovo.

Kolik návrhů jste předložili, v čem se lišily?

Byla to dlouhá a příjemná cesta, počty návrhů přesně spočítány nemáme ;)

Etikety jsou velice jednoduché, jak se sluší na tak kvalitní whisky. Využití přírodního materiálu pro etiketu v podobě speciálního papíru, drobná kovoražba. Etiketa se asi nejvíce oproti předchozí liší v samotném logu, které jsme opravdu zjednodušili a udělali lépe čitelné, stejný facelift dostal i náš kohout, který je lépe rozpoznatelný na všech technologiích tisku i v samotné komunikaci.

Z jakých materiálů jsou vyrobeny a kdo je jejich dodavatel? Jaké tiskové a zušlechťovací technologie pro jejich výrobu byly použity?

Přírodní zušlechtěný materiál, který svým drásáním připomíná texturu dřeva - propojení na dubové sudy ve kterých whisky zraje. Použita byla drobná zlato ražba, žádné jiné zušlechtění se k této kategorii prémiové whisky nehodí. Tisk zajišťovala tiskárna Osma.

Kdy bude řada po redesignu uvedena na trh? Pro jakou cílovou skupinu je určena?

Gold Cock Peated, první výrobek z portfolia této české whisky, byl uveden na trh v létě. Jednalo se o úplnou novinku a musím říct, že si vedla a vede prodejně skvěle a ohlasy na design, a samozřejmě i obsah, jsou veskrze pozitivní. Další výrobky v novém balení budou uvedeny postupně, tak jak budou postupně doprodávány.


photo: Robin Nevřala

223 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše