Radegast zhořknul i na obale!

Receptura správně hořkého piva zůstává nezměněná, vzhled obalů Radegast však před rokem prošel redesignem. Studio Ondřeje Balajky stojí právě za touto změnou.


Sami lidé v moravskoslezském kraji si vybrali v roce 1969 název pro nově vzniklý pivovar v Nošovicích. A tak vlastně i předurčili jak asi bude vypadat logo pivovaru. Symbol Radegasta se na etiketách lahví (obalech) začal objevovat ale až začátkem 80.let minulého století a postupně procházel nejrůznější stylizací, barevností, umístěním či velikostí, a tvořil tak spíše doplněk k celkovému vzhledu.


Současný trend obalového designu směřuje k zjednodušování a posílení pozice symbolů na prodejních materiálech, které značku charakterizují. Obal tak vypadá prémiověji a je rozpoznatelnější pro spotřebitele. Touto cestou se rozhodl jít i Radegast. Bylo to právě naše studio Ondřej Balajka, která tuto evoluci obalového designu značky Radegast navrhla a následně realizovala.


Co jsme vlastně udělali?

Mimo klientského zadání, jsme pracovali i s výsledkem obalového auditu, který pro Plzeňský Prazdroj, resp. pro Radegast, zpracoval známý britský designér Martina Blunt ze studia Sheerman Blunt (mimo jiné tvůrce obalového designu pro Becherovku, Bohemia Chips nebo Mlékárny Kunín).


V té době již byl v prodeji Radegast Ratar, jehož design jsme kompletně připravovali, a z auditu vyšel jako vodítko pro změnu u ostatních variant. Od klienta taky víme, že právě Ratar si Martin Blunt velmi pochvaloval, právě jak pracujeme se symboly a hierarchií etikety. Velmi nás to potěšilo.


A co konkrétně jsme v designu změnili? Několik příkladů za všechny:

  • Posílili jsme na všech obalech symboly, které jsou pro značku důležité. Třeba samotná ikona boha byla zvětšena ve srovnání s původní o více než 40%. Co více charakterizuje značku než samotný bůh Radegast? Tak proč ji schovávat…

  • Radegast je od svého vzniku vařen jako hořké pivo, symbolem hořkosti jsou chmelové šišky, proto jsme tento symbol nově zpracovali (více reálně a rozpoznatelně) a dostatečně zvětšili (zvětšení o téměř 90%), tak aby každý spotřebitel hned věděl, jaký chuťový profil značka Radegast má.

  • Vytvořili jsme nový motiv podkladu etiket nebo plechovek, popraskanou skálu/ kámen, který je se značkou velmi silně provázán. Je to symbol drsnosti, nezdolnosti a tvrdosti kraje odkud Radegast pochází nebo i charakteru chlapů, které značka ve svých spotech ukazuje. Koneckonců i samotná socha je z kamene. A taky podle legendy v Beskydech po dešti místo rostlin kameny rostou…

  • Sjednotili jsme všechny fonty. Zdá se to jako banální krok, ale na výsledný vzhled to má obrovský dopad, především v čistotě a konzistenci

  • V neposlední řadě jsme klientovi i přinesli návrh na jasné barevné a vizuální odlišení jednotlivých pivních variant. Dnes celé portfolio tak působí kompaktněji a přehledněji.


Mimo výše popsaných návrhů na evoluci obalového designu Radegastu a tiskových dat (této se změny se dočkala celá produktová řada – lahve, plechovky, schrinky, multipacky a traye), jsme vytvořili i 3D simulaci kompletního radegastího portfolia (roseného i neroseného). Náš podpis tak dnes nese kompletní radegastí portfolio.


Závěrem

Že výsledek dopadl dobře ve všech požadovaných aspektech (prémiovější vzhled, rozpoznatelnost, posílení atributů značky) nám potvrdil kvalitativní, ale i kvantitativní test nových návrhů, který byl realizován Plzeňským Prazdrojem společnostmi Simply 5 a Kantar. Značka tak dostala nový kabát na který jsme náležitě hrdí a věříme, že pomůže Radegastu v dalším růstu na pivním trhu.


Zajímá vás více detailů k této spolupráci? Neváhejte se na nás obrátit, rádi si na vás uděláme čas.


Hodnocení z klientské strany

Důvodů pro výběr studia Ondřej Balajka je hned několik, například velmi povedená práce na tvorbě packagingu nové varianty Radegast Ratar, znalost značky a vztah k ní (se studiem spolupracujeme opravdu dlouho). Dále jsou to velmi praktické věci jako je vysoká profesionalita (jak v komunikaci, tak ve znalosti tiskových procesů, které pomůžou při finalizaci dat), flexibilita, či otevřenost v debatách při samotném vývoji. Výsledek je vždy vysoce profesionální s důrazem na detail, kreativu nebo správnost odevzdávaných materiálů.


Marek Grabovský

Brand Manager značky Radegast (v době vývoje a zadání projektu)

99 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše